Autoaku paigaldus, vahetus, seadistus, testimine ootetööna Mäealuse 10 Tallinn, akude müük, paigaldame ka kaasatoodud kliendi akusid.
Auto aku vahetusel tuleb tihti auto süsteemide seadistamist teha selleks, et uus aku hakkaks korrektselt laadima, kuna tänapäeva autod sisaldavad keerukamaid laadimis- ja elektrisüsteeme.
AGM (Absorbent Glass Mat) ja EFB (Enhanced Flooded Battery) akude puhul on lausa eriline tähelepanu vajalik, sest nende akude laadimisprotsess ja tööpõhimõtted erinevad tavapärastest plii-happe akudest. Need akud on loodud pakkuma paremat vastupidavust ja suuremat aku eluiga, kuid need vajavad ka spetsiifilist käsitlemist ja sobivat laadimisrežiimi.
AGM akud:
-
Konstruktsioon: AGM akud on suletud plii-happe akud, millel on klaaskiudmaterjal, mis imab elektrolüüdi. Need akud suudavad taluda suuremat laadimisvoolu ja neil on parem süvavoolu taluvus. AGM akud on eriti populaarsed luksusautodes ja tippklassi sõidukites, kuna nad pakuvad usaldusväärsemat jõudlust ja pikkemat eluiga.
-
Laadimisprotsess: AGM akude puhul on oluline jälgida õiget laadimispinget. Kui auto laadimisregulaator ei ole õigesti seadistatud või auto ei suuda kohandada laadimisrežiimi AGM akule, võib see põhjustada ülelaadimist või alalaadimist, mis omakorda võib kahjustada akut. AGM akud vajavad laadimist suurema pingega kui tavalised plii-happe akud (tavaliselt 14,4–14,7 V).
-
Tarkvara ja seadistamine: Kui AGM aku paigaldatakse autole, mis on algselt mõeldud tavalise plii-happe aku jaoks, võib auto laadimisvõrgustik olla valele laadimisrežiimile seatud. See tähendab, et auto süsteem (ECU) peab teadma, et aku on vahetatud AGM tüübi vastu, et kasutada õiget laadimisstruktuuri ja vältida kahjustusi. Sageli tuleb teha spetsiaalne seadistus, et auto süsteem saaks aru, et aku on vahetatud ja et laadimisvool vastab AGM akule sobivale tasemele.
EFB akud:
-
Konstruktsioon: EFB akud on täiustatud versioon tavalistest vedelikaku (flooded) tüüpide akudest. Neid kasutatakse sageli autodes, kus on start-stop süsteem, kuna nad pakuvad paremat tsüklilist kestvust (võimalus laadida ja tühjendada aku rohkem kordi ilma olulise jõudluse languseta). EFB akud on odavamad kui AGM akud, kuid neil on siiski piiratud vastupidavus võrreldes AGM akudega.
-
Laadimisprotsess: EFB akud vajavad sageli veidi madalamat laadimist, võrreldes AGM akudega, kuid see ei tähenda, et neid saaks laadida nagu tavalisi vedelikakusid. Samuti on oluline, et auto laadimissüsteem tuvastaks, et tegemist on EFB akuga, kuna aku laadimisprotsess sõltub sellest, kui sageli ja kui kaua auto start-stop süsteem töötab.
-
Seadistamine ja tarkvara: Nagu AGM akude puhul, tuleb ka EFB akude puhul seadistada auto süsteem nii, et see tunneks ära, millist tüüpi aku on paigaldatud. Kui EFB aku on vahetatud ja auto süsteem ei kohandu, siis võib aku mitte saada vajalikku laadimist või olla alalaaditud, mis võib lühendada aku eluiga ja muuta start-stop süsteemi vähem efektiivseks.
Miks seadistamine on oluline?
-
Laadimisrežiimide erinevus: AGM ja EFB akud vajavad erinevaid laadimisvõimekusi. Kui auto süsteem ei suuda õigesti tuvastada, millist tüüpi aku on paigaldatud, võib laadimisvõrk pakkuda vale pinge või voolu. See võib põhjustada ülelaadimist (kui pinge on liiga kõrge) või alalaadimist (kui pinge on liiga madal), mõlemad neist kahjustavad akut ja lühendavad selle eluiga.
-
Start-stop süsteem: EFB ja AGM akud on sageli seotud start-stop süsteemidega. Need süsteemid lülitavad mootori välja, kui auto seisab, et säästa kütust. Kui aku ei ole õigesti seadistatud, siis võib start-stop süsteem lihtsalt mitte töödata või aku ei suuda kogu süsteemi nõudmistele vastu pidada.
-
Pikem eluiga ja usaldusväärsus: Kui auto seadistused on õigesti reguleeritud, tagatakse, et aku töötab tõhusalt ja kestab kauem. Vale laadimisrežiim võib põhjustada aku kiiremat kulumist või isegi tõsiseid kahjustusi, nagu akutootmisvõimekuse kadumine või tsükliline väsimus.
Näitan ainukest tulemust